Абсталяванне: картка з элементамі беларускага арнамента.
Ход гульні
Дзецям раздаюцца відарысы ручніка без арнамента і геаметрычныя формы элементаў з кардону. Неабходна самастойна саставіць узор, змяняючы элементы, каляровыя спалучэнні.
Классическая, но новая в саду игра - лото "Беларусь" проводится практически по «взрослым» правилам. Детям выдается по 1-2 карточки с игровым полем. Ведущий достает из мешочка или коробки фишку с картиной. Тот игрок, который первый найдет на своем поле такое же изображение, как на фишке, забирает ее и кладет на соответствующий фрагмент на своей карточке. Цель – закрыть все ячейки на своем поле. Кто первым сделает это – тот и победил.
Такая игра помогает развитию быстроты реакции, внимательности и умению сопоставлять и анализировать информацию.
Или такой вариант – ведущий берет фишку, но не показывает ее игрокам и описывает, что на ней изображено. Первый угадавший забирает ее себе. Выигрывает тот, у кого в конце игры окажется больше всего фишек. Это отличное упражнение для увеличения словарного запаса и улучшения ассоциативного мышления.
Для тренировки памяти подойдет такой вариант игры: ведущий выкладывает несколько фишек картинками вверх и дает несколько секунд на запоминание. Затем игроки отворачиваются, и ведущий меняет карточки местами, заменяет или дополняет другими. Дети должны понять, что изменилось. Кто первый – тот и выиграл.
Мэта: развіццё ўяўленняў дзяцей пра беларускі арнамент, практыкаванне ў выкладанні арнаментальных узораў на прамавугольнай форме
Абсталяванне: картка з элементамі беларускага арнамента.
Ход гульні
Дзецям раздаюцца відарысы ручніка без арнамента і геаметрычныя формы элементаў з кардону. Неабходна самастойна саставіць узор, змяняючы элементы, каляровыя спалучэнні.
Мэта: практыкаваць дзяцей у складанні цэлага малюнка з частак, праз змест малюнкаў замацоўваць веды пра вобласці Рэспублікі Беларусь.
Абсталяванне: карта з выявамі абласцей Рэспублікі Беларусь, падзеленая на часткі.
Ход гульні
Выхавальнік раздае дзецям часткі карты Рэспублікі Беларусь. Дзецям неабходна скласці з частак цэлы малюнак карты.
Задачы: фарміраваць і развіваць уменні самастойна называць імёны сваіх бацькоў, членаў сям'і, праяўляць да іх увагу і клопат;
развіваць уменні ужываць першапачатковыя формы культурных зносін;
выхоўваць добразычлівыя адносіны да родных людзей.
Мэта: фарміраванне уяўленняў аб беларускіх народных рамёствах, выхаванне патрыятычных пачуццяў
Правілы гульні: суадносіць прадметны малюнак з каляровай выявай відаў рамёстваў, з прадметным малюнкам, з адпаведнай сілуэтнай выявай, правільна называць аб'ект розных відаў рамёстваў. Хто правільна называе від рамёстваў, ці падбярэ пару, той атрымае фішку.
Цель: формирование умения складывать флаг Республики Беларусь, подбирая правильный цвет и ширину полосок
Ведаць гісторыю сваей краіны, вывучаць традыцыі сваёй малой радзімы павінен кожны грамадзянін, пачынаючы ўжо з дашкольнага узросту. А каб гэтыя веды сталі трывалымі, патрэбна зацікавіць выхаванцаў.
Нашым дашкольнікам вывучаць гісторыю і традыцыі сваёй малой радзімы дапамагае лэпбук -
інтэрактыўная гульня "Падарожжа па малой радзіме", які прысвечаны вывучэнню гістарычнай спадчыны малой радзімы. Ён садзейнічае развіццю інтэлектуальных і творчых здольнасцей выхаванцаў.
Лэпбук складаецца з наступных старонак: “Шчаслівы я, што нарадзіўся на слаўнай сівіцкай зямлі”, “Маёй зямлі куточак дарагі”, “Сцежкамі налібоцкіх ваколіц”, “Дом, дзе мы жывём”.
Тут сабраны і абагульнены матэрыял аб паходжанні назваў вёсак, славутых земляках, звычаях і традыцыях, прадстаўніках мясцовай флоры і фаўны, матэрыял аб нашай установе адукацыі.
Лэпбук ілюстраваны малюнкамі і фотаздымкамі, змяшчае ў сабе розныя па характары і змесце заданні.